пʼятницю, 31 березня 2017 р.

Розробка уроку української мови 5 клас

Конспект уроку української мови в 5 класі

ТЕМА:       Речення, його граматична основа.
   МЕТА:   поглибити знання учнів про речення, його граматичну основу, способи   вираження підмета й присудка, розвивати творчі здібності учнів, виховувати любов до природи, естетичний смак.
 ТИП:   урок засвоєння нових знань.
Хід  уроку
ІОрганізація класу.
1. Уже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Роботу швидше починаймо!
      Доброго дня! Діти, погляньте один на одного й подаруйте посмішку. Візьміться за руки,  відчуйте дотик тепла товариша й побажайте йому всього найкращого.
     2. «Малюнкове вітання».
 Зараз пропоную вам обрати «Смайл уроку» серед запропонованих і намалювати його в зошит на полі олівцем.  (На дошці смайли):
     3. Аутотренінг.
   Для того щоб справитися на уроці із завданнями, будьте старанними й уважними. Покладіть руки на парту, заплющте очі та промовляйте за мною:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань.
     Сьогодні ми створимо урок разом із вами. Подивіться на дошку, на екран і подумайте, про що ж ми будемо говорити на нашому уроці? (осінь, синтаксис, пунктуація, члени речення). Нагородою за ваші правильні відповіді будуть листочки, якими прикрасимо наше дерево.
  А розпочнемо його з бліцопитування, заодно й пригадаємо матеріал, який вивчали раніше.
1.     Бліцопитування «Блискавка».
Синтаксис – це…
Пунктуація – це…
Словосполучення – це…
Головним є слово …
Залежним називається …
Слова у словосполученні пов’язані …
За будовою словосполучення бувають …
За малюнками скласти 2 словосполучення, зробити їх розбір (на дошці).
ІІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація.
-         Ми з вами вже вивчили словосполучення,  Можливо, хтось здогадується, що ми будемо вивчати тепер?  Сьогодні мова піде про речення. Отож, записуємо дату, тему.  Спробуйте визначити завдання уроку. 
-  Отже, ми сьогодні будемо вивчати речення та його граматичну основу.
ІY. Вивчення нового матеріалу.
1.     Пояснення вчителя.
-         Що ж таке речення? Речення – це…
2. Поставте подані слова у такій формі, щоб із них можна було скласти речення.

Річка, над, журитись, верби, тихо. Летіти, вирій, у, гуси, далекий. Журавлі, прохолодний, ранок, поля, над, пролітати.
5.     Ви бачите, що всі слова в реченні звязані граматично.
2.     Робота в парах. Опрацювання правила на с. 59-60. Дібрати запитання до прочитаного матеріалу.
3.      Біг з бар’єрами. Відтворення деформованого тексту.
       Визначити межі речень. Доберіть заголовок. Списати, розставити розділові знаки. Прочитати, слідкуючи за тим, як у кінці речення знижується голос.
Осінь
             Прийшла осінь у зелені коси беріз вплелися золотисті стрічки різнобарвними вогнями горять осики дикі груші важкі жолуді падають з дубів лісові миші наповнюють свої нірки насінням кленів.
              (Прийшла осінь. У зелені коси беріз вплелися золотисті стрічки. Різнобарвними вогнями горять осики, дикі груші. Важкі жолуді падають з дубів. Лісові миші наповнюють свої нірки насінням кленів.)
-         Пригадайте, що таке тема тексту?
-         На вашу думку, заголовок передає тему чи основну думку?
4.      Визначити частини мови у 1-2 реченнях.
Фізкультхвилинка.
Хтось постукав тихо в клас.
Так, перерві ще не час.
Тут підказує Христинка:
«Це, звичайно, фізкультхвилинка!»
4. Пояснення вчителя.
- Пригадайте, коли ми з вами вивчали словосполучення то говорили, що підмет із присудком ніколи не будуть словосполученням. Чому?
- Що ви знаєте про підмет та присудок?
Головні члени речення – підмет і присудок – складають його граматичну основу і залежать один від одного.
5. Робота з текстом.
Знайти граматичні основи в реченнях тексту.
6. Робота з підручником.
Правила на с. 61.
-         Що нового дізналися?
7. Робота з таблицею «Способи вираження підмета й присудка».
V. Закріплення знань, умінь та навичок.
1. Вправа 91.
2. Творче конструювання
   Займався на сході… ранок. У … безодні неба танули… зірочки. А … обрій усе розгорявся… вогнями. Раптом звідти бризнула… іскорка. Сходило… сонечко.
   Слова для довідок: далекий, миготливий, погожий, синій, рожевий, червоний, вогняний, яскравий, ясний.
3.     Творча робота
Уявити себе осіннім листочком, подумати, що він відчуває. Розповідь починати словами: « Я – осінній листочок. Я відчуваю…»
YІ. Домашнє завдання, інструктаж.
П. 10, впр. 92.
4.     Метод «Поетична синонімія» (усно)
     Завдання: колективне складання вірша.
 Земля – ласкава (люба, рідна),
А сонце – щире (золоте),
А небо – лагідне (блакитне),
Життя прекрасне (дороге).
YІІ. Підсумок уроку, оцінювання.
1.     Прикрашування дерева листочками, виставлення оцінок.
  2. Рефлексія (метод незакінченого речення).
- На уроці я …
                    повторив…
                    зрозумів…
                    навчився…
-         Я не вміла, а тепер умію…


Немає коментарів:

100-річчю з дня народження Олексія Коломійця присвячується

РІДНИЙ  КРАЙ –  КОЛИСКА  ЙОГО  ЖИТТЯ Сценарій свята з нагоди ювілею драматурга                                                      ...